В ски курорта Flims-Laax-Falera в швейцарския кантон Граубюнден тази година се инвестира значително в лифтовата инфраструктура. Една от основните новини е пълната подмяна на иконичната гондола, която свързва Crap Masegn с Vorabgletsjer. Освен това, революционният проект FlemXpress също е напълно завършен.

Обновена връзка към Vorabgletsjer
Това е основна модернизация на връзката между Crap Masegn и Vorabgletsjer: 47-годишната 6-местна гондола на производителя Habegger ще бъде заменена с нова 8-местна гондола от Garaventa. Емблематичните бели и червени гондоли направиха последното си пътуване на 30 март 2025 г. Старите кабини бяха прикрепени с Giovanola-клеми, които в миналото бяха революционна и надеждна технология за лифтове, доказала своята безопасност, но поради новите швейцарски регулации трябва да бъде заменена.
Завършване на проекта FlemXpress
През изминалото лято беше работено и по разширяването на иновативната система за гондолно такси FlemXpress. Тази гондола работи по заявка: предварително избирате желаната спирка и гондолата ви отвежда директно там. Повечето маршрути вече бяха отворени, но секцията Segnes – Cassons беше завършена само през изминалото лято. С новата гондола вече не се стига до старата горна станция на 2644 метра, а малко по-ниско, на 2500 метра. От новата станция тръгват две ски маршрута (№ 70 и 71) към Startgels и Segnes.
Проблеми с новата система
По време на изминалия зимен сезон гондолата официално все още беше в тестова фаза и сложната система FlemXpress не работеше както трябва. Имаше множество съобщения (включително от SRF и Blick.ch) за дълги чакания, технически проблеми и необходимата фрустрация в зимните спортисти. Редовните аварии доведоха до това, че пътниците понякога оставаха дълго време в кабините, а поради ограничените скорости и големите разстояния между кабините, пътуванията вече отнемаха доста време. Остава да видим как ще функционира системата през следващия сезон.




